Thursday, November 24, 2016

Rasa Sayang Hey

Assalamua'laikum

Rasa sayang hey
Rasa sayang-sayang hey
Hey lihat nyonya jauh
Rasa sayang-sayang hey!

Lagu yang memang famous dan aku juga selalu nyanyi lagu ni time kocik-kocik
Tapi, ada kisah misteri disebalik lagu yang riang ni

Aku dari form 1 dah duk asrama
So, faham-faham ja la kalau jadi budak asrama
Kongsi segala citer hantu
Terselit plak kisah tentang lagu 'Rasa Sayang Hey' ni

Cerita begini...
Once upon a time...
Jeng jeng jeng
Alkisahhh
Tersebutlah kisah...
Dikeheningan malam...

Cenggini, aku pun dah ingat-ingat lupa citer tu
Kisah ni terjadi di satu skola yang aku x tau nama skola tu dan aku x tau samada wujud atau x skola tu
Yang penting bukan kat skola aku
Biasalah, cerita kannn... x semestinya sahihhh

Ada 3 budak pompuan stay kat dewan memandangkan hanya depa bertiga yang x boleh solat. (rasanya dorang escape solat)
Sementara tunggu kawan-kawan yang lain abis solat, dorang pun nyanyi lagu 'Rasa Sayang Hey' tu dengan riang ceria, hati banyak suka. Antara banyak-bnyak lagu, lagu tu juga depa pi nyanyi

Tetiba, masing-masing terasa macammm...
Ada 'seseorang' sedang join dorang nyanyi lagu tu.
Suaranya terasa dekat, dekat sangat di telinga.
"rasa sayang hey, rasa sayang-sayang hey" mungkin ada kawan yang sedang menyakat

Dorang ilek je sebab dorang fikir tu geng lain yang sengaja nak takutkan.
Ilek-ilek pun bulu roma tetap naik sebab makin lama lagu tu jadi lain macam.

Dari nyanyian rancak tetiba semakin slow dan...
"rasa... rasa..."
Semakin lama, semakin jauh suara tu "rasa... rasa..."
Orang cakap, kalau kita dengar suara tu dekat maknanya 'seseorang' tu jauh... Dan kalau suara tu jauh, maknanya dia dekat!

Budak bertiga ni dah rasa lain, sebab tahu selain dorang bertiga ada yang keempat. Dan yang keempat semestinya... sebab budak skola selain dorang bertiga xda yang suka langgar peraturan. Serentak dorang bertiga dongak kepala tengok siling thennn...



Tak silap aku dorang demam seminggu ke histeria. Almaklumlah, citer lama. Dah lupa-lupa ingat. Dan aku sendiri tak tau sejauh mana ke'sahih'an citer tu.

Sekiannn...

pssst: lepas ni ada hati lagi ke nak nyanyi 'Rasa Sayang Hey!'? lalala~




2 comments:

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb