Tuesday, December 18, 2012

Akhirnya aku Kahwin !

Nama aku Diana . Nur Diana binti Ismail . Tapi keluarga dan teman teman rapat memanggil aku Didi . Sebelum aku terus bercerita , aku harap kau orang semua jangan salah faham . Harus ditekan di sini , aku tidak ada sebarang kena mengena dengan Puteri Diana , Diana Danielle atau Diana Rafar , apatah lagi Janji Diana . 

Aku ditakdirkan membesar sebagai gadis yang dikategorikan 'comel' . Malah , nama timanganku juga berpunca daripada saiz badanku . Nama Didi asalnya adalah 'DD' yang bermaksud Diana Debab . Masa sekolah dulu , ada gelaran yang lagi ganas , Double D . Wow ! Dah macam ahli gusti . Tak patut dia orang gelar aku macam tu kan ? Sedih betul rasa di hati .

Jom ikuti kisahku . 
PERHATIAN : Perkara di atas bukanlah sinopsis bagi novel ' Akhirnya aku Kahwin ! ' , tetapi sedikit cerita di bahagian 'prolog' yang telah aku crop ^^

Heee , ini bukan kisah cinta anak dara Abdullah tetapi kisah cinta Nur Diana anak dara pakcik Ismail dengan seorang jejaka . Jejaka tersebut pulak merupakan sepupu sebelah nenek aku punya menantu *okay , statement ni sesungguhnya tersangatlah auta bin dota ! yay !
Haaa , pernah baca novel 'Akhirnya aku Kahwin !' ? Bagi aku , jalan cerita novel tu memang best . Dapat tarik perhatian aku sampai time baca pun asyik tersenyum jak . Novel tu merupakan novel kedua hasil tulisan tangan novelis Herna Diana selepas karya pertama beliau bertajuk 'Cinta 3 Suku' . 
ahaaa , cover depan belakang novel tu aku sertakan sekali . dengan bangganya saya menyatakan bahawa gambar di atas saya curi dari google o.O

Okay , yang ni baru sinopsis novel tu :

Rugi kalau korang x baca . Aku paling suka part Hasliza a.k.a minah 'ekceli' . Kau orang tahu kenapa ? Bacalah novel tu , ngeee :D
^_^

12 comments:

  1. wah , kak dibah yang comeeyy lottteee bila lagi ???

    ReplyDelete
  2. @Eyra Meow : haha, bila sampai seru :D

    ReplyDelete
  3. novel ni da byk kali bc..haha
    da bc novel cinta 3suku?? best sangat ! :D

    ReplyDelete
  4. @SyamimiNazifa : best kan :) lucu

    ReplyDelete
  5. @cik nAdyYa ツ : novel 3 suku? dah baca dah :)

    ReplyDelete
  6. oh.. kaki novel rupenye.. anyway cik en uat masa ni hanya meminati karya RAM je dulu.. yg len cik en pinjam dri kawan2

    ReplyDelete
  7. @eintan nurfuzie : karya RAM memang best. sngt2 best t'utama tntg tombiruo dgn kisah saifudin & ratna :D

    ReplyDelete
  8. lame tak bace novel. rase nk cari adam hawa la. :)

    ReplyDelete
  9. 9n0L4 : hehe, kwn sy pun br beli novel AdanHawa. balik balik dah khatam, akhirnya kwn sy beli jugak novel tu

    ReplyDelete
  10. dah lame x layan novel melayu.. kena cube nih.. :3

    ReplyDelete
  11. @Cik Gee : novel Alaf21 yg dulu dulu best :D

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb